موزه پورشه در اشتوتگارت آلمان

موزه پورشه در اشتوتگارت آلمان
موزه پورشه در شهر اشتوتگارت آلمان واقع شده است و در این موزه خودرو های جدید و کلاسیک برند پورشه - Porsche برای عموم به نمایش گذاشته شده است وعلاقه مندان می توانند به بازدید از این موزه فوق العاده بپردازند.

این موزه با فضایی در حدود ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع در سال ۲۰۰۵ میلادی ساخته شد و به آن موزه جدید و یا مدرن پورشه می گویند. در این موزه انواع هایپرکارها، خودرو های کلاسیک و مشهور برای مشاهده عموم قرار داده شده است.

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۹.jpg

شرکت پورشه - Porsche در سال ۲۰۰۵ میلادی طی مسابقه‌ ای گروه معماران اتریشی «دلوگان مایسل» را برای ساخت ساختمان جدید موزه پورشه در زادگاه این شرکت، یعنی شهر اشتوتگارت - Stuttgart انتخاب کرد تا دستاوردهای خانواده بزرگ پورشه را به نمایش عموم قرار دهد و گزارشی از وقایع‌ نگاری خودروهای اسپرت پورشه ارائه دهد.

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۶.jpg

ایده کلی معماران اتریشی، ترجمه نشان تجاری پورشه - Porsche (نشان اسب در سپر) به زبان معماری بوده است. طراحان، نه تنها در شکل کلی ساختمان، بلکه در تجربه فضایی ساختمان نیز سعی کرده‌ اند تا حرکت و ایستایی را به بیننده القا کرده و معادل‌های فضایی برای هیجان، سرعت و وضوح بیابند.

همچنین به گفته معماران این بنا 

طرح موزه حاصل رویکرد ما به معماری به عنوان یک ارگانیسم در تعامل بوده است؛ به این معنا که بخشی از یک کل با بقیه بخش‌ها در ارتباط باشد. از این‌رو تعامل میان بنا و محیط اطرافش مدنظرمان بوده است.

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۱۱.jpg

حاصل، حجم سفیدی است با فرمی غیرهندسی، نامتعارف و سطوحی شکسته که به آرامی از زمین جدا شده و گشایشی به روی خیابان مقابل خود ایجاد کرده است.

از طرفی بخش‌های معلق با سطوح آینه‌ای در زیر احجام، محیط اطراف را در خود منعکس کرده و به این ترتیب شکاف خالی میان احجام و زمین بزرگتر جلوه می‌ کند.

بیشتر بخوانید : تعمیرگاه پورشه

بنای موزه پورشه پشت و رویی ندارد و راه های مختلف اطراف و خط راه‌ آهنی که در کنار آن قرار دارد، بر خطوط بنا تاثیر گذاشته‌ اند.

موزه پورشه - Porsche از خارج به‌ صورت یک حجم یکپارچه فوتوریستی به نظر می‌رسد که توسط شبکه‌ای فولادی و سه تیر V شکل بتونی نگه داشته شده و از هر زاویه‌ ای پرسپکتیوی جذاب دارد.

فضاهای داخلی نیز مانند جداره‌های خارجی ساختمان مملو از گوشه‌های تیز و خطوطی است که حرکت را القا می‌کنند.

موزه پورشه در اشتوتگارت -۲.jpg

بازدید کنندگان با گذر از رمپی با شیب ملایم وارد موزه می‌شوند؛ پله‌ برقی بلند و شاخصی مخاطبین را از سرسرای ورودی به سالن‌های نمایش هدایت کرده و سیرکولاسیون حرکتی آن‌ها را به شکلی نامحسوس در سالن‌های مختلف حرکت می‌دهد.

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۱۲.jpg

علاوه‌بر سالن‌ های نمایش خودرو، آرشیو و کتابخانه پورشه نیز در همین ساختمان قرار دارد و رستوران، کافه و سالن کنفرانس، فضاهای جانبی را تشکیل می‌دهند.

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۵.jpg

در ادامه تصاویر

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۱۰.jpg

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۳.jpg

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۴.jpg

موزه پورشه در اشتوتگارت - ۸.jpg

بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید