این پورشه با موتور فرمول یک 625 اسب بخار قدرت تولید می کند

این پورشه با موتور فرمول یک 625 اسب بخار قدرت تولید می کند
لنزانته - Lanzante، کمپانی بریتانیایی متخصص در بازسازی خودرو های کلاسیک، با یک شاهکار دیگر بر اساس پورشه 930 توربو بازگشته است.

این نسخه که با نام «TAG Championship» شناخته می‌شود، نسبت به نمونه‌ های قبلی سبک‌ تر و همچنین قدرتمند تر است.

تنها سه دستگاه از این مدل جدید ساخته خواهد شد که هرکدام یاد بودی از یکی از سه قهرمانی تیم مک‌لارن - McLaren در مسابقات فرمول یک دهه 80 میلادی است. رونمایی رسمی از این خودروها در جشنواره سرعت گودوود امسال انجام خواهد گرفت.

قلب تپنده این ماشین ها، نمونه‌ های واقعی موتور مسابقه‌ ای 1.5 لیتری شش سیلندر خورجینی (twin-turbocharged - V6) با کد «TAG TTE P01» است که برای فرمول یک ساخته شده بودند. شرکت Cosworth مسئولیت بازمهندسی و همچنین ساخت دوباره این موتورها را بر عهده داشته که از جمله این قطعات می توان به پیستون‌ ها، سوپاپ‌ ها و میل بادامک ها و ...اشاره کرد.

علاوه بر این موارد ذکر شده، توربوشارژر های سبک‌ وزن تیتانیومی با تأییدیه مک‌لارن روی این موتورها نصب شده‌ اند. ورودی هوای جدید، سیستم خنک‌ کننده بهبود یافته و سیستم اگزوز ارتقا یافته، دیگر ویژگی‌های فنی قابل توجه این پورشه 930 هستند.

سخت افزار جدید و یک ECU بروزرسانی شده از کمپانی Cosworth قدرت موتور را به 625 اسب بخار افزایش داده و به خودرو اجازه می دهد تا به دور موتور 10250 برسد، که بیشتر از ماشین قبلی لانزانته است.

این نیرو از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته اصلاح شده از نسل 993 با نسبت های سفارشی به چرخ ها هدایت می شود و به این پورشه اجازه می دهد تا به سرعت 200 مایل در ساعت (321 کیلومتر) برسد.

سیستم ترمزگیری 911 نیز تقویت شده و از طریق ترمز های سرامیکی کربنی ارتقا یافته با کالیپرهای چهار پیستون در جلو و عقب وظیفه متوقف کرده خودرو را دارند.

علاوه بر افزایش قدرت، لانزانته با استفاده از فیبر کربن (تقریبا برای تمام خودرو) برای کاپوت، درها، گلگیر ها، سقف، سپرها و اسپلیتر جلو وزن خودرو را کاهش چشمگیر داده و این پورشه اکنون به 2028 پوند رسیده است که تقریبا 430 کیلوگرم سبک تر از خودروی اهدا کننده اصلی است.

بدنه فیبرکربن این پورشه.jpg

لانزانته همچنین برای کاهش وزن، امکانات داخلی را ساده کرده و ویژگی های غیر ضروری مثل آینه ها و شیشه های برقی را حذف کرده است.

هیچ صحبتی از قیمت "TAG Championship" نشده است، اما با توجه به تمام بدنه سفارشی و یک موتور غیر قابل جایگزین، می توان با اطمینان گفت که قیمتی ارزان نخواهد داشت.

پورشه TAG Championship.jpg

TAG Championship - 2.jpg

ترجمه وب سایت دنده معکوس - منبع موتور1

 

 
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید