نگاهی کوتاه به کرولا هیبرید 2024 | تویوتا تازه وارد به کشور

نگاهی کوتاه به کرولا هیبرید 2024
حالا که پای نسخه های جدید یکی از پرتیراژ ترین خودرو هایی دنیا به ایران باز شده در مطلب قصد داریم به بررسی کرولا هیبرید نسخه 2024 از نگاه موتور1 بپردازیم.

علاقه‌ مندان به ماشین سریع از خودرو هایی مانند تویوتا کرولا هیبریدی روی برمی‌ گردانند. این خودرو برای افراد عادی است و به هر حال و به نوعی خودرویی برای کسانی است که به رانندگی اهمیت نداده و صرفا رفت و آمد به محل کار با حداقل صرف انرژی و هزینه برای آن ها مهم است، اما پس از راندن این کرولا، نادیده گرفتن آن دشوار است.

دلیلی وجود دارد که تویوتا هر ماه بیش از 20 هزار دستگاه کرولا تولید کرده و به فروش می رساند. اگرچه ممکن است کرولا خودرویی هیجان انگیز نباشد، اما هیچ خودروی دیگری در جاده‌ ها چنین سطح بالایی از کارآیی و مقرون به صرفه بودن را در بسته‌ ای خوشایند و بی‌آزار ترکیب نمی‌ کند.

برای اکثر مردم، کرولا هیبریدی بهترین خودرویی است که به آن نیاز خواهند داشت.

مشخصات تویوتا کرولا هیبرید 2024
پیشرانه 1.8 لیتری 4 سیلندر خطی
گیربکس CVT
توان 134 اسب بخار
شتاب 0 تا 96 حدود 9.5 ثانیه
قیمت جهانی از 27 هزار دلار تا نزدیک 30 هزار دلار

کابین کرولا

تویوتا کورولا هیبرید یک ماشین بدون چربی اضافی است. کوچک، کم مصرف و ساده است. همه چیزهایی را که برای رفت و آمد راحت به محل کار یا سفرهای آخر هفته نیاز دارید، در اختیار شما قرار داده و چیز اضافی ندارد.

در داخل، با یک فضای داخلی ساده با صندلی های پارچه ای راحت، یک صفحه کیلومتر شمار که بیشتر آن آنالوگ است و یک صفحه نمایش لمسی که روی داشبورد برای سیستم سرگرمی و ناوبری نصب شده است، مواجه می شوید.

با قابلیت های اپل کارپلی و اندروید اتو به راحتی موبایل خود را به نمایشگر متصل کرده و از امکاناتی گوشی خود همانند سیستم ناوبری، موسیقی، رادیو و ... استفاده کنید.

دکمه های روی فرمان همگی بر خلاف ترند روز همگی فیزیکی هستند و این موضوع بر روی دکمه های داشبورد همانند تنظیم هوای خودکار نیز صدق می کند و همه چیز به طرز دلنشینی ساده و سر راست است. با توجه به قیمت مقرون به صرفه کرولا (البته نه برای ما ایرانی ها) نباید توقع چوب کاری و یا استفاده از بهترین چرم در صندلی های خودرو را داشته باشیم.

تنها ایرادی که به کابین کرولا هیبرید می‌ توان گرفت، نبود گودی پشتی صندلی است. اگر قرار باشد بیشتر از یک ساعت پشت فرمان باشید، قطعا این آپشن را نیاز خواهید داشت.

تجربه رانندگی

روی جاده هم عملکرد کرولا به همین سادگی است. کافیست تا اهرم گیربکس را روی حالت Drive قرار داده، پدال گاز را فشار دهید و سیستم هیبریدی با گشتاور لحظه‌ ای دلپذیری روشن می‌ شود.

نگاهی کوتاه به کرولا هیبرید 2024 - 6.jpg

نیروی محرکه این خودرو از سه موتور الکتریکی تأمین می‌ شود - دو موتور در جلو که به موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر خطی متصل هستند و یک موتور سوم در عقب که نیروی محرکه چرخ‌های عقب را تأمین می‌ کند. البته در ایران نسخه 4 چرخ محرک کرولا هنوز در دسترس نیست. شتاب اولیه‌ ی کرولا هیبرید طبیعتا با افزایش سرعت کم می‌ شود. این خودرو در کل 134 اسب بخار قدرت دارد که برای رسیدن به سرعت صفر تا صد حدود ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. شاید این کندی نسبت به خودروهای اسپرت امروزی خیلی به چشم بیاید، اما برای شرایط واقعی مثل حرکت از چراغ قرمز یا رفتن به مسیرهای سربالایی کاملا مناسب است. پس نگران نباشید و از رانندگی لذت ببرید.

سیستم هیبریدی کرولا یک مهندسی فوق‌العاده است. این سیستم نیازی به شارژ خارجی ندارد و به طور خودکار بین نیروی محرکه‌ ی کاملا برقی و کمک موتور بنزینی (ICE) برای حرکت خودرو جابجا می‌ شود. بدون اینکه راننده نیازی به انتخاب حالت خاصی داشته باشد. در ترافیک شهری با حرکت‌های ایست، این جابجایی تقریبا به صورت نامحسوس انجام می‌شود و تنها تفاوت آن، صدای بیشتر موتور بنزینی هنگام فشار دادن پدال گاز است. جالب است بدانید زمانی که خودرو دوباره به حالت تمام برقی برمی‌ گردد، یک چراغ سبز کوچک روی صفحه کیلومتر روشن می‌ شود.

نگاهی کوتاه به کرولا هیبرید 2024.jpg

در سرعت‌ های بالاتر (جاده‌ ای)، این تغییر محسوس‌ تر است. گاهی اوقات در هنگام رفتن به حالت تمام برقی، لرزش خفیفی در بدنه‌ ی خودرو احساس می‌ شود.  گاهی اوقات به نظر می‌ رسد سیستم انتقال قدرت کمی مردد است و با توجه به میزان فشردن پدال گاز، بین حالت هیبریدی و برقی جابجا می‌ شود تا نیاز شما به قدرت را بسنجد. البته این ایراد کوچکی است، با توجه به مصرف فوق‌العاده‌ی ۴۷ مایل بر گالن (مصرف سوخت پایین) در جاده حتی با رانندگی بی‌دقت در ترافیک شهری پر از توقف و حرکت.

بیشتر بخوانید : لیست جامع بهترین تعمیرگاه های تویوتا در تهران

نگاهی کوتاه به کرولا هیبرید 2024 - 3.jpg

باقی ویژگی‌های کرولا هیبرید به طرز خوشایندی در ذهن باقی نمی‌ مانند. فرمان فاقد حس است، اما سبک و ظریف بوده و کار کردن با آن برای مادربزرگ‌ تان هم ساده است. ترمزها نیز همین‌ طور هستند و برای فشار دادن آن‌ ها به نیروی کمی نیاز است. تویوتا ادعا می‌ کند که کرولا هیبرید به «تعلیق اسپرت» مجهز است، اما واقعا معلوم نیست منظورشان چیست. به راحتی از روی دست‌ اندازهای کوچک عبور می‌ کند و تنها در مواجه با ناهمواری‌ های بزرگ جاده است که ماهیت ساده‌ ی خود را نشان می‌ دهد.

با این حال، هرگز کوبش و ضربه‌ ی آزاردهنده‌ ای ندارد.

نگاهی کوتاه به کرولا هیبرید 2024 - 5.jpg

جمع بندی

Corolla Hybrid خودرویی ارزان قیمت برای خرید، راحت برای استفاده روزمره، فوق‌العاده کم‌ مصرف و به اندازه‌ ی هر تویوتایی بادوام است. اما خب، ایرادش این است که هیجان‌انگیز نیست. هیچ لذتی (حداقل به طور مستقیم) از رانندگی با این خودرو نخواهید برد. هیچ‌ کس دوبار به آن نگاه نمی‌ کند یا تحت تاثیرش قرار نمی‌ گیرد. هر بار که پشت فرمان می‌ نشینید، ده‌ ها کرولایک شکل دیگر را در جاده می‌ بینید.

ترجمه و بازنویسی از دنده معکوس

منبع موتور1

بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید