مرسدس بنز S کلاس برقی: همه آنچه که می دانیم

مرسدس بنز S کلاس برقی: همه آنچه که می دانیم
خداحافظ EQS، سلام به کلاس S برقی، نسل بعدی سدان پرچمدار مرسدس با دو پیشرانه الکتریکی و بنزینی به بازار عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز با مدل EQS خیلی زود وارد دنیای خودرو های برقی شد، اما این کار به خوبی برای بنز پیش نرفت. در حالی که رقبای لوکس آن بیشتر به سبک سنتی برای خودرو های برقی پایبند بودند، مرسدس از فضای جدید برای ساخت یک کابین بزرگتر با بیرون زدگی‌ های کوتاه‌ تر استفاده کرد. نتیجه آن، یک فضای داخلی جادار در یک بدنه بالون شکل بود که از زمان عرضه مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته.

در همین حال، S Class به عنوان سدان پرچمدار با پیشرانه بنزینی شرکت با مدل EQS بالاترین مرتبه خودرو های مرسدس را مشترکا در اختیار دارند. اما طبق اعلام اخیر اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، این وضعیت تغییر خواهد کرد. در اواخر این دهه،  یک S کلاس جدید برقی درحال توسعه است که EQS را در رقابت کنار زده و در تئوری، طراحی نسبتا عجیب آن را هنگام عرضه نسل بعدی خودرو از بین خواهد برد.

با دو پیشرانه بسیار متفاوت S کلاس، از خودرو برقی جدید چه چیزی می‌ توانیم انتظار داشته باشیم؟ در اینجا همه چیزهایی که تاکنون می‌ دانیم آمده است.

نام آن چه خواهد بود؟

پاسخ  این سوال آسان است. کالنیوس در گفتگو با Autocar، اعلام کرد که دو نسخه بنزینی و برقی S Class برای نسل بعدی وجود خواهد داشت.

همین‌ جاست که رازنام‌ ها نهفته است؛ اسم آن می‌ تواند ساده باشد و با حرف E شروع شود یا مرسدس می‌ تواند با نامگذاری ناجور “EQ Technology” که در حال حاضر با کلاس G جدید برقی استفاده می‌ کند، ادامه دهد.

طراحی ظاهری آن چگونه خواهد بود؟

S کلاس برقی آینده، نسبت به EQS فعلی، از طراحی سنتی‌ تر سدان استفاده خواهد کرد. صرف نظر از انتقادات نسبت به خط تولید EQ، کالنیوس تأیید کرد که مدل های جدید برقی و بنزینی دارای طرح‌ های یکسان خواهند بود. تصاویر رندر ما نشان‌ دهنده ترکیب ویژگی‌ های EQS مانند جلو پنجره Black Panel است که به طور یکپارچه با چراغ‌ های جلو ترکیب می‌ شود. شکل متعارف سدان از دستگیره‌ های برقی درب و دوربین‌ ها به جای آینه‌ های جانبی برای بهره‌ وری استفاده می‌ کند.

لازم به ذکر است، در حالی که سدان‌ های برقی و بنزینی دارای طراحی مشابه خواهند بود، از پلتفرم‌ های مختلف استفاده خواهند کرد. شایعات نشان دهنده آن است که معماری MRA S کلاس فعلی برای استفاده در نسل بعدی اصلاح خواهد شد، در حالی مه مدل برقی مدل برقی شاسی بزرگ MB.EA استفاده می کند، ما انتظار نداریم سدان ها مانند مدل های G یکسان باشند.

مرسدس بنز S کلاس برقی همه آنچه که می دانیم - 2.jpg

گزارشی از اوایل سال جاری حاکی از آن بود که نسل بعدی ممکن است مانند رقیبش تسلا مدل S یک فرمان "yoke" مانند استفاده کند. در این صورت، مرسدس احتمالاً بیشتر کنترل‌ های لمسی خود را برای دکمه‌ های واقعی و سخت کنار خواهد گذاشت.

پیشرانه آن چیست ؟

ما فاصله زیادی از دانستن جزئیات پیشرانه مانند اسب بخار، برد و ظرفیت شارژ داریم. با این حال، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم قدرتمند تر یا تواناتر از EQS کنونی نخواهد بود. این بدان معناست که گزینه‌ های تک موتوره یا دو موتوره، احتمالاً از حدود 360 اسب بخار شروع شده و برای انواع دو موتوره به بیش از 500 اسب بخار افزایش می‌ یابد. بسته‌ های باتری بیش از 100 کیلووات ساعت با برد بین 350 تا 500 مایل نیز دور از ذهن نیستند.

چه زمانی رونمایی خواهد شد؟

نسل فعلی W223 S-Class در سال 2020 معرفی شد و تقریباً در نیمه عمر تخمین زده شده خود قرار دارد. مدل برقی تا زمانی که نسل بعدی رونمایی نشود (بین سال های 2029 یا احتمالاً 2030)، معرفی نخواهد شد.

قیمت آن چقدر خواهد بود؟

مرسدس بنز کلاس S یک سدان بزرگ و لوکس است در نتیجه ارزان نیست. EQS 2024 از 105,550 دلار شروع می‌ شود و کلاس S حتی بیشتر به 118,450 دلار می‌ رسد. هنگام رونمایی در پایان دهه، قیمت اولیه در محدوده 120,000 دلار برای نسل جدید غیرمنطقی نیست.

منبع
 

بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید