کیا K9 مدل 2022 با طراحی متفاوت معرفی شد

کیا K9 مدل 2022 با طراحی متفاوت معرفی شد
سدان پهن‌ پیکر و پرچم‌ دار K9 لوکس‌ترین محصول کیا است. مدل ۲۰۲۲ از این سری، فیس‌لیفت نسل دوم محسوب می‌شود که سال ۲۰۱۸ رونمایی شده بود.

در رأس دپارتمان طراحی کیا، افرادی از کشورهای مختلف با سابقه حضور در برندهای مطرح اروپایی دیده می‌شوند. یواخن پیزن، کریم حبیب و آلبرت بیرمن، سابقه فعالیت در بخش طراحی بی‌ام‌و دارند. احتمالا به همین دلیل، ظاهر تولیدات کیا در یک سال اخیر، با تغییرات مثبت همراه بوده و جذاب‌تر شده است.

کیا K900 و K9 خودروهایی مشابه در کشورهای مختلف هستند. این سری به‌عنوان بزرگ‌ترین سدان‌های کیا، از سال ۲۰۱۲ تولید می‌شوند. نسل دوم K9 سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و حالا برای مدل ۲۰۲۲ تغییر چهره خواهد داد. طراحی مدل اصلی با انتقاداتی همراه بود و موفق به جذب مشتری در بازار ایالات متحده نشد. کیا تلاش می‌کند به کمک مدل جدید، فاصله طراحی K9 با مرسدس کلاس S و بی‌ام‌و سری ۷ را کاهش بدهد. سدان لوکس کره‌ای با آستانه قیمت ۶۴ هزار دلار و فاصله قیمتی قابل‌ توجه با سدان‌های لوکس آلمانی عرضه می‌شود؛ اما هنوز به موفقیت تجاری نرسیده است.

کیا K9 مدل 2022 با طراحی متفاوت معرفی شد

مدل ۲۰۲۲ از K9 ابتدا در کره جنوبی عرضه خواهد شد. این محصول در نمای رو‌به‌رو متحول شده است و چراغ‌ها و سپر متفاوت با مدل قبل هستند. در جلوپنجره، جزئیاتی به شکل V وجود دارد که از نظر بصری، هماهنگ با طرح لوگو دیده می‌شود. ورودی‌های هوا در طرفین سپر، حذف شده‌ و جلوپنجره بزرگ‌تر شده است تا حس اسپرت خودرو تقویت شود.

نمای جانبی و عقب هم تفاوت‌های زیادی با مدل ۲۰۲۲ دارد. رینگ‌های ۱۹ اینچ و چراغ پیوسته LED، نسخه جدید را کاملا متفاوت جلوه می‌دهد. درپوش صندوق و سپر عقب متحول شده و جای پلاک تغییر کرده است. در تصاویر منتشرشده از پشت خودرو، عبارت 4X دیده می‌شود که احتمالا به سیستم دودیفرانسیل اشاره دارد.

پیشرانه‌های قابل سفارش برای K9٫K900 مشابه سال‌های قبل خواهد بود. موتور ۳٫۳ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۷۰ اسب‌ بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر، مهم‌ترین گزینه برای قوای محرکه است. این پیشرانه، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۸ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر در صد کیلومتر دارد.

منبع زومیت 

افزودن دیدگاه جدید