بهترین ماشین های دنیا در سال 2020

بهترین ماشین های دنیا در سال 2020
لیست رسمی وب سایت کار اند درایور از بهترین ماشین های سال 2020 در بخش های سدان، شاسی بلند، ماشین های اسپرت، برقی، هاچبک، ون و وانت در دسته بندی های لوکس، جمع و جور، کوچک، متوسط، بزرگ و قیمت های مختلف. با ما همراه باشید.

مجله کار اند درایور - Car and Driver در سال 1955 میلادی تحت عنوان Sports Cars Illustrated تاسیس شد. در روز های اولیه تاسیس، تمرکز این مجله مطابق با اسم آن بر روی خودرو های اسپرت بود. شش سال بعد کارل لود ویگزن - Karl Ludvigsen اسم این مجله را به اسم فعلی یعنی Car and Driver تغییر داد. هدف این تغییر بررسی و پوشش کامل کلیه خودرو های روز بود.

در همین رو این مجله در ماه فوریه سال جاری مقاله ایی تحت عنوان "بهترین ماشین های جدید، وانت، شاسی بلند و مینی ون از نگاه سردبیران" منتشر کرد.

در سال گذشته، سردبیران و افراد این مجله لذت و گاهی درد، رانندگی، تست و بررسی بیش از صد ها ماشین را داشته اند. آن ها کلیه ماشین ها را به پیست اختصاصی خود برده و در آنجا کلیه تست ها اعم از تست شتاب گیری، ترمز، چرخش، مانور و ... را بر روی ماشین ها انجام می دادند. نتیجه این همه تلاش و زحمت بدست آمدن لیستی از بهترین ماشین ها در انواع کلاس های شاسی بلند، هاچبک، سدان، مینی ون و ... بود.

در آخر سردیبران گفتند 

ما عاشق این ماشین ها هستیم. امیدوارم شما هم عاشقشان بشوید

فهرست دسته بندی ها

در صورتیکه به بخشی از محتوا نیاز یا علاقه دارید بر روی عنوان مربوطه در فهرست زیر کلیک نمایید تا به همان بخش منتقل شودید.

بهترین ماشین سایز کوچک و جمع و جور - Best Subcompact Car

تویوتا یاریس 2020 - Toyota Yaris 2020.jpg

تویوتا یاریس 2020 - Toyota Yaris 2020

این خودرو کوچک و هاچبک ژاپنی قابلیت ها و نوآوری های زیادی را در کلاس خود عرضه می کند. استفاده از پلتفرم جدید تویوتا با نام TNGA و در نتیجه کاهش ۵۰ کیلوگرمی وزن در کنار ۳ مدل موتور معرفی شده که شامل پیشرانه های ۳ سیلندر ۱ و ۱.۵ لیتری و همچنین مدل هیبریدی، این ماشین را به یکی از کم خرج ترین و بهترین انتخاب ها تبدیل می کند.

نکات مثبت یاریس : رانندگی لذت بخش، مصرف سوخت بسیار کم و  لیست قابل توجه آپشن ها پایه همانند ( فناوری پیشرفته‌ ی کمک ‌راننده، صندلی‌ های برقی، سیستم محرکه‌ ی هیبریدی)

نکات منفی یاریس : نبود آپشن های کمکی راننده، به اندازه رقبای خود سریع نیست، نبود فضای صندوق کافی کم

نتیجه : با وجود اینکه رقبا فضای صندوق بیشتری و همچنین امکانات رانندگی بیشتری را دارند ولی باز تویوتا یاریس با مصرف کم و همچنین رانندگی لذت بخش تر گزینه ایده آل تری است.

بهترین ماشین سدان جمع و جور - Best Compact Car

هوندا سیویک 2020 - Honda Civic.jpg

هوندا سیویک 2020 - Honda Civic

هوندا سیویک یکی از پرفروش ترین مدل های هوندا در بازار آمریکاست. امسال هوندا، مدل پایه سیویک را با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 158 اسب بخار به همراه یک گیربکس 6 دنده دستی به بازار عرضه کرده است. از جمله آپشن های سیویک می توان به صندلی های ۸ جهته برقی راننده و کمک راننده، آینه های گرم شونده، پدال های اسپرت، اپل کارپلی و اندروید اتو - Apple Car Play, Android Auto اشاره کرد.

نکات مثبت سیویک :‌ رانندگی لذت بخش، جادار و مدل های مختلف برای سلیقه های مختلف (به طور دقیق 12 مدل)

نکات منفی سیویک : طراحی ضعیف در بعضی نقاط، عدم تطابق میزان مصرف سوخت با سازمان EPA، گارانتی نسبتا ضعیف نسبت به رقبا

نتیجه : یک ماشین همه پسند و خوب که نیاز های شمارا به راحتی برآورده می کند.

بهترین ماشین خانوادگی - Best Family Sedan

هوندا آکورد 2020 - Honda Accord.jpg

هوندا آکورد 2020 - Honda Accord

درخشش کمپانی هوندا اینبار با مدل محبوب آکورد. آکورد در زمان کوتاهی که وارد ایران شد نتوانست نظر خریداران ایرانی را به خود جلب کند، با این حال این مدل یکی از پر فروش ترین مدل های هوندا در دنیا است. آکورد جدید با 2 پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر با قدرت 192 اسب بخار و 2 لیتری توربو 4 سیلندر با قدرت 252 اسب بخار به خریداران عرضه می شود. از جمله آپشن های آکورد می توان به سیستم تشخیص تابلو (تابلو خوان جاده)، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی و ... اشاره کرد.

نکات مثبت آکورد : به معنای واقعی کلمه رانندگی لذت بخش، سیستم چندرسانه ایی قوی و داشتن گیربکس 6 دنده دستی در مدل های اسپرت

نکات منفی آکورد :‌ فضای داخلی محدود، وجود نقاط کور زیاد در عقب، سر و صدای جاده ایی بیش از حد بعضی مدل ها نسبت به میانگین صدای جاده

نتیجه : در میان سدان های خانوادگی، آکورد حرف اول را میزند.

بهترین ماشین سدان سایز بزرگ یا فول سایز - Best Full-Size Sedan

بهترین ماشین سدان سایز بزرگ یا فول سایز.jpg

کیا کادنزا 2020 - Kia Cadenza

کادنزا بر خلاف آکورد درخشش خوبی در ایران داشت و توانست نظر قشر زیادی از خریداران را از جوان گرفته تا افراد میان سال را با طراحی زیبای خود جلب کند. کیا در سال جدید مدل کادنزا را فیس لیف اساسی کرد. این تغییرات تنها محدود به نمای بیرونی خودرو نمی شود و فضای داخلی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. کادنزا در مدل پایه با پیشرانه 2.5 لیتری و گیربکس 8 دنده (استاندارد برای همه مدل ها) عرضه می شود. از آپشن ها این ماشین می توان به سیستم هدآپ دیسپلی، سیستم کنترل صوتی هوشمند، سیستم کنترل نقاط کور و ... اشاره کرد.

نکات مثبت کادنزا :‌ موتور نرم و بی صدا، کابین لوکس( بدون پرداخت هزینه لوکس)، وارانتی بلند مدت

نکات منفی کادنزا : سواری نسبتا بی هیجان، خم نشدن صندلی های ردیف عقب، ضعیف بودن سیستم تهویه صندلی های آپشنال

نتیجه : کادنزا سواری و ماشینی با امکانات زیاد و فضای لوکس با قیمت مناسب نسبت به رقبای صاحب نام خود ارائه می دهد.

بهترین شاسی بلند سایز کوچک جمع و جور - Best Subcompact SUV

مزدا CX-30.jpg

مزدا CX-30

این مدل به گفته مزدا جای خالی مدل بین CX-3 و CX-5 را برای مشتریان پر می کند. و در واقع نام این ماشین می تواند CX-4 باشد. این ماشین با دو پیشرانه 4 سیلندر 2 و 2.5 لیتری دیفرانسیل جلو به همراه سیستم چهارچرخ محرک (به صورت آپشن) برای خریداران در دسترس است. از آپشن های CX-30 می توان به  هشدار ترافیک، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل هوشمند، هشدار تغییر لاین و ثبات در لاین، شناسایی علائم ترافیکی به صورت استاندارد و ... اشاره کرد.

نکات مثبت CX-30 : حس رانندگی دلچسب، آپشن های استاندارد بسیار و فضای کابین با کیفیت

نکات منفی CX-30 : کندتر از رقبا (نداشتن توربو)، ضعف گیربکس در بعضی شرایط، به اندازه مدل ارزانتر مزدا 3 جادار است.

نتیجه : رانندگی دلچسب CX-30 می تواند کلیه معایب ریز و درشت آن را بپوشاند، بنابراین یکی از ایده آل ترین مدل ها در این کلاس است.

بهترین شاسی بلند سایز جمع و جور - Best Compact SUV

مزدا CX-5.jpg

مزدا CX-5

با گذشت زمان و فیس لیف های متعدد مزدا CX5 زیبا و زیباتر می شود. امسال مزدا مدل CX-5 را با تغییرات زیادی روانه بازار کرد، این تغییرات تنها مربوط به طراحی نمی شود و موتور CX-5 را نیز تحت تاثیر قرار می هد. این مدل در 7 تیپ مختلف با قیمت ها و سطح امکانات متفاوت روانه بازار می شود. از جمله آپشن های این ماشین می توان به صندلی‌های چرم ناپا، تریم چوبی، نورپردازی، صفحه ‌نمایش 8 اینچی جدید، هد آپ دیسپلی، صندلی‌های جلوی سرد شونده، صندلی‌های عقب و فرمان گرم شونده و ... اشاره کرد.

نکات مثبت CX-5 : تجربه استفاده سطح بالا (با کیفیت)، طراحی زیبا و رانندگی لذت بخش

نکات منفی CX-5 : فضای باری کمتر نسبت به رقبا، سیستم چندرسانه ایی قدیمی، کوبنده بودن توربو در زمان فعال شدن

نتیجه : به لطف استایل و طراحی زیبا همانند مدل CX-30 می توان از عیب های چشم پوشی کرد.

بهترین شاسی بلند سایز متوسط - Best Mid-Size SUV

کیا تلوراید 2020 - Kia Telluride.jpg

کیا تلوراید 2020 - Kia Telluride

محصول جدید کیا در مدتی کوتاه توانست نظر متخصصان و مشتریان را به خود جلب کند به طوری که استقبال آنقدر زیاد بود که شرکت کیا برای افزایش تولید آن برنامه‌ ریزی کرده است. شاسی بلند مید سایز - Midsize کیا با پیشرانه 3.8 لیتری 6 سیلندر و گیربکس 8 دنده اتوماتیک الکترنیکی به بازار جهانی عرضه می شود. کیا امکانات زیادی را در خودرو گنجانده است برای مثال :‌ سانروف دوگانه، قابلیت 7 یا 8 صندلی بودن ماشین (آپشنال)، پارک خودکار، شارژر وایرلس موبایل، هد آپ، رادار نقطه کور، حالت های مختف رانندگی و ...

نکات مثبت تلوراید : داشتن پرستیژ خاص با قیمت کم، فضای داخلی بزرگ، آپشن های زیاد

نکات منفی تلوراید : حس رانندگی بهتر بعضی رقبا، میانگین مصرف سوخت بالا، کروز کنترل نه چندان کارآمد

نتیجه : تلوراید با امکانات زیاد و ارزش بالایش بالاتر از رقبای 3 ردیف خود قرار می گیرد.

بهترین شاسی بلند های سایز بزرگ یا فول سایز - Best Large SUVs

Nissan Armada - Chevrolet Suburban.jpg

نیسان آرمادا 2020 - Nissan Armada و شورلت سابربن 2020 - Chevrolet Suburban

این دسته بندی بر خلاف دیگر دسته بندی هایی که تا الان بررسی کردیم 2 برنده دارد. شورلت و نیسان با دو مدل آرمادا و سابربن به نوعی پادشاهان شاسی بلند های سایز بزرگ هستند.

نکات مثبت آرمادا : فضای آرام کابین، طراحی زیبا، پیشرانه قدرتمند و همچنین توان کششی بالا

نکات مثبت سابربن : قدرت کششی زیاد، فضای داخل بزرگ و پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر (آپشنال)

نکانت منفی آرمادا : مصرف سوخت بالا، سیستم چند رسانه ایی منسوخ شده، نور پردازی بیش از حد داخل کابین

نکانت منفی سابربن : به راحتی با افزایش آپشن قیمت سابربن بالا می رود، نبودن امکانات برای سهولت در پارک کردن، مصرف سوخت بالا

نتیجه :‌ سابربن و آرمادا با داشتن فضای بزرگ و امکانات زیاد علارغم مصرف سوخت زیاد، بهترین انتخاب شما در میان رقبا هستند.

بهترین مینی ون - Best Minivan

کرایسلر پسیفیکا 2020 - Chrysler Pasifica.jpg

کرایسلر پسیفیکا 2020 - Chrysler Pasifica

برنده شدن پسیفیکا جای تعجب هم ندارد چون به راحتی رقبای خود یعنی هوندا اودیسی و تویوتا سی نا را شکست می دهد و  همچنین پسیفیکا در سال های 2017 و 2018 نیز توانسته بود عنوان بهترین مینی ون مجله کار اند درایور را از آن خود کند.

نکات مثبت پسیفیکا :‌ صندلی های تا شونده مطلوب، امکان سفارش نسخه Plug In Hybrid و بزرگ بودن فضای داخلی

نکات منفی پسیفیکا : نبودن امکان صندلی های تاشونده در نسخه Plug In Hybrid، نبود سیستم چهار چرخ محرک

نتیجه : بهترین مینی ون موجود در بازار و بسیار بهتر از اکثر شاسی بلند ها

بهترین استیشن واگن - Best Station Wagon

سوبارو اوتبک 2020 - Subaru Outback.jpg

سوبارو اوتبک 2020 - Subaru Outback

این ماشین برای افرادی طراحی شده که قابلیت آفرودی متوسط و در کنار مصرف سوخت پایین و جادار بودن را باهم می خواستند. حال سوبارو در مدل جدید تغییرات زیادی در داخل و بیرون ماشین انجام داده است. مدل پایه این ماشین با موتور 4 سیلندر تخت 2.5 لیتری به همراه جعبه دنده 8 سرعته 182 اسب بخار قدرت دارد. از جمله آپشن های این ماشین، صفحه نمایش 11.6 اینچی لمسی با رزولوشن HD، اپل کار پلی، اندروید اتو، دوربین دید عقب، سیستم صوتی حرفه ایی و ...

نکات مثبت اوتبک : قابلیت های آفرود بیشتر در برابر دیگر استیشن واگن ها، صندلی های عقب جادار و امکانات مدرن داخل کابین

نکات منفی اوتبک : انتخاب های متوسط برای پیشرانه، عملکرد نامناسب جعبه دنده در بعضی شرایط، به اندازه نسل های قبلی خود زیبا نیست.

نتیجه : اوتبک بسیار کارآمد است و با وجود تکنولوژی های زیاد بکار رفته در ماشین بهترین انتخاب شما در میان رقبا و در این کلاس است.

بهترین ماشین الکتریکی - Best Electric Vehicle

هیوندای کونا برقی 2020 - Hyundai Kona.jpg

هیوندای کونا برقی 2020 - Hyundai Kona

هیوندای کونا توانست با قلبه بر رقبای صاحب نام خود یعنی تسلا، نیسان، بی ام و و رنو جایگاه اول را بدست آورد. این کراس اور جمع و جور کاملا برقی است و موتور برقی آن توان تولید 201 اسب بخار قدرت را دارد. وارانتی که هیوندای برای این ماشین در نظر گرفته برای ماشین حدود 100 هزار کیلومتر یا 5 سال، 10 سال یا 160 هزار کیلومتر برای پیشرانه الکتریکی و باتری ها و تعمیر رایگان به مدت 3 سال یا 60 هزار کیلومتر. از جمله آپشن های این ماشین می توان ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی، سیستم نگه دارنده ماشین در لاین، سیستم هشدار خروج از لاین و ... اشاره کرد.

نکات مثبت کونا : سواری دلچسب، رنج مناسب ماشین (برد حرکتی ماشین)، سخاوتمندی هیوندای در ارائه بهترین خدمات پس از فروش  و وارانتی

نکات منفی کونا : صندلی های عقب چندان جادار نیستند، نبودن سیستم چهار چرخ محرک، کم شدن برد حرکتی در هوای سرد (وجود باتری)

نتیجه : وجود صفات خوب زیاد در این ماشین باعث شده، کونا خودرو مورد علاقه ی ما باشد.

بهترین ماشین های اسپرت جمع و جور - Best Sport Compact Cars

VolksWagen Golf GTI and Jetta GLI.jpg

فولکس واگن گلف جی تی آی و جتا 2020 - VolksWagen Golf GTI and Jetta GLI

در این قسمت همانند بخش شاسی بلند های فول سایز، 2 برنده داریم اما از یک برند. این دو ماشین با قیمت نسبتا معقول خود بهترین تجربه سواری اسپرت در کنار جدید ترین امکانات روز دنیا را به شما ارائه  می دهند. گلف GTI و جتا با پیشرانه های 4 سیلندر 2 لیتری توربو به ترتیب 241 و 228 اسب بخار قدرت تولید می کنند.

 نکات مثبت گلف : رانندگی سرگرم کننده تر نسب به دیگر رقبا با نصف قیمت آن ها، عکس العمل سریع ماشین، جعبه دنده دستی نرم و هوشمند اتوماتیک

 نکات مثبت جتا : همانند گلف رانندگی سرگرم کننده، فضای جادار صندلی های عقب و صندوق، قیمت ارزان تر از گلف GTI

نکات منفی گلف : عدم راحتی رانندگی در بعضی شرایط

نکات منفی جتا : بالاترین مدل بهترین امکانات را دارد. فضای داخلی بی کیفیت تر از گلف و طراحی خشک بیرونی

نتیجه : فضای جادار و امکانات رفاهی زیاد در کنار روح اسپرت، این دو فولکس واگن را در این کلاس بی رقیب می کند. 

بهترین وانت یا پیک آپ سایز متوسط - Best Mid-Size Pickup Truck

جیب گلادیاتور 2020 - Jeep Galdiator.jpg

جیب گلادیاتور 2020 - Jeep Galdiator

گلادیاتور جدیدترین محصول کمپانی قدرتمند جیپ است. این ماشین بر اساس مدل رانگلر شکل گرفته و این یعنی قابلیت های بی نظیر در آفرود. گلادیاتور به نوعی یک وانت با قابلیت های آفرود رانگلر است. جیپ این خودرو را با موتور نسبتا قوی 6 سیلندر 3.6 لیتری که توان تولید 285 اسب بخار را دارد، به بازار عرضه کرده است. از جمله امکانات این ماشین می توان به صفحه نمایش 8.4 اینچی لمسی، اپل کارپلی و اندروید اتو، جعبه ‌دنده ۸ دنده‌ اتوماتیک و ... اشاره کرد.

نکات مثبت گلادیاتور : بهترین تجربه آفرود با گلادیاتور، قابلیت کششی قابل توجه

نکات منفی گلادیاتور :‌ عدم موجودی موتور دیزلی (تا این لحظه)، گرانتر از ماشین گران رانگلر

نتیجه : تمام قابلیت های آفرود محصولات جیب به علاوه فضای بار اضافی

بهترین وانت یا پیک آپ فول سایز یا سایز بزرگ - Best Full-Size Pickup

رم 1500 - Ram 1500 (2).jpg

رم 1500 - Ram 1500

رم از بهترین، کارآمدترین و قدرتمند ترین پیک آپ های دنیا است. با بیش از 100 قابلیت ایمنی در دسترس، امکانات رفاهی زیاد، موتور قدرتمند با توان کششی بالا این ماشین یکی از بهترین ها در کلاس خود است. از جمله آپشن های این ماشین می توان به ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، ترمز های اضطراری تریلر، دوربین کمکی، پایش فشار باد لاستیک تریلر، سیستم صوتی هارمن کاردن، سیستم حذف فعال نویز و ... اشاره کرد.

نکات مثبت رم : فضای داخلی و کیفیت کاربر پسند، کیفیت مطلوب رانندگی، فضای بار زیاد

نکات منفی رم : رم خیلی سنگین تر و بزرگتر از رقبای خود است، قیمت زیاد

نتیجه : وقتی قراره کار را یک پیک آپ انجام بدهد، باید اون پیک آپ، رم - Ram باشد

بهترین وانت مخصوص کارهای سخت - Best Heavy-Duty Pickup

رم 2500 3500 - Ram 2500 3500.jpg

رم 2500 3500 - Ram 2500 3500

نکات مثبت رم : کارآمد، بهترین فضای کابین در میان رقبا، سواری نرم

نکات منفی رم : قیمت بالای مدل دیزل، بیشتر امکانات ایمنی نیاز به پرداخت هزینه جدا دارد

نتیجه : یک وانت لوکس و قدرتمند با قابلیت های کششی و حمل بار زیاد.

بهترین وانت آفرود پرفورمنس - Best Off-Road Performance Pickup

فورد F-150 رپتور - Ford - F150 Raptor.jpg

فورد F-150 رپتور - Ford - F150 Raptor

فورد از زمانی که این مدل را در سال 2010 رونمایی کرد توانست کلیه رقبای خود را شکست دهد. رپتور به نوعی پادشاه آفرود پرفورمنس دنیا شناخته می شود. این ماشین با در اختیار داشتن پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توربو 450 اسب بخار تولید می کند. از جمله آپشن های موجود برای سفارش در این ماشین می توان به صفحه نمایش لمسی، اپل کارپلی و اندروید اتو، رادار نقطه کور، سیستم تابلو خوان جاده، سیستم های عدم تصادف، سیستم هشدار خروج از لاین و ... اشاره کرد.

نکات مثبت رپتور :‌ موتور قدرتمند 4 سیلندر، سیستم تعلیق مناسب برای سفر های طولانی و وجه جاده ایی خشن

نکات منفی رپتور : وجود امکانات بیش از حد نیاز آفرود برای اکثر خریداران و به اندازه کامیون حمل زباله در جاده

نتیجه : یک انتخاب بی قید و شرط برای در کلاس وانت آفرود پرفورمنس

بهترین ون فول سایز یا سایز بزرگ - Best Full-Size Van

فورد ترانزیت 2020 - Ford Transit.jpg

فورد ترانزیت 2020 - Ford Transit

نکات مثبت ترانزیت : وجود امکانات رفاهی و کمک کننده زیاد برای راننده، سواری نرم و کابین آرام و مدرن

نکات منفی ترانزیت : کم بودن وارانتی و فضای بار نسبت به رقبا و همچنین قیمت پایه بیشتر از آن ها

نتیجه : با وجود امکانات رفاهی و تکنولوژی های بکار رفته و همچنین تجربه رانندگی دلچسب، ترانزیت یکی از بهترین گزینه ها در میان رقبا است.

بهترین ون شهری - Best City Van

مرسدس بنز متریس 2020.jpg

مرسدس بنز متریس 2020 - Mercedes Benz Metris

نکات مثبت متریس : هندلینگ خیلی خوب، شتاب نسبتا سریع، قدرت کششی و فضای داخلی چشمگیر

نکات منفی متریس :‌ قیمت بیشتر نسبت به رقبا و همچنین مصرف سوخت بیشتر نسبت به بعضی از آن ها و موجود نبودن قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو

نتیجه :‌ متریس ارزان نیست و این موضوع باعث می شود سواری متریس نرم و قدرت کششی و فضای آن چشمگیر تر از رقبای ارزان تر خود باشد.

بهترین ماشین های اسپرت - Best Sports Cars

بر خلاف دیگر بخش ها که 1 یا 2 ماشین برتر داشتیم، در این کلاس 4 خودرو از 3 برند مختلف داریم.

  • پورشه با مدل های 718 باکستر، کیمن - Porsche Cayman, Boxer
  • تویوتا با مدل سوپرا جدید - Toyota Supra
  • شورولت کوروت جدید - Chevrolet Corvette

پورشه 718 باکستر.jpg

خب بیایید با پورشه ها شروع کنیم. ارزان ترین سواری های پورشه در بازار جهانی دو مدل باکستر و کیمن از سری 718 هستند. قبل از ورود پورشه ماکان به صنعت خودرو سازی، باکستر ارزان ترین خودروی این کمپانی بود.

پورشه کیمن 2020.jpg

باکستر و کیمن در سال ۲۰۱۶ تغییرنام دادند و پس از آن با کد 718 معرفی شدند. نسخه کوپه (دو در) با سقف فلزی به نام کیمن و نسخه مجهز به سقف جمع ‌شونده ‌ی پارچه ‌ای با نام باکستر به بازار جهانی عرضه شدند. نمونه پایه باکستر و کیمن به ترتیب با پیشرانه های 4 سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژ 60 هزار و 58 هزار دلار قیمت گذاری شده اند. از جمله امکانات این دو خودرو می توان به سیستم دید نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده و ... اشاره کرد.

نکات مثبت باکستر : سواری دلچسب و لذت بخش، موتور پرسرعت 4 سیلندر، کیفیت و سواری high-end با قیمت پایین

نکات مثبت کیمن : سواری دلچسب و لذت بخش، قوی بودن موتور تقریبا تمامی مدل، شخصی سازی آسان

نکات منفی باکستر : صدای بیش از حد خشن موتور، نبود فضای بار، فضای داخلی نه چندان اقوا کننده

نکات منفی کیمن :  فضای داخلی نه چندان اقوا کننده، صدای بیش از حد خشن موتور و گران بودن آپشن های اضافه

نتیجه : کیمن و باکستر یکی از بهترین کوپه ها و رودستر های موجود در بازار هستند که تجربه رانندگی خودرو های اسپرت گران قیمت را با قیمتی کمتر در اختیار شما قرار می دهند.

تویوتا سوپرا 2020.jpg

نسل جدید تویوتا سوپرا از همه جهات خودرویی جهانی محسوب می شود. سوپرا حاصل همکاری فنی 2 تا از بزرگترین خودروسازان جهان یعنی بی ام و و تویوتا است. پیشرانه سوپرا با دیگر محصولات بی ام و یعنی Z4 و مدل 440i مشترک است. پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر این خودرو می تواند در 4.5 ثانیه می تواند شمارا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

نکات مثبت سوپرا : شتاب گیری خیره کننده، هندلینگ عالی و سواری جذاب

نکات منفی سوپرا : نبودن گیربکس دستی، نقاط کور بزرگ و کابین کوچک

نتیجه : این سوپرا ارزش 17 سال صبر را داشت.

شورولت کوروت 2020.jpg

در سال قبل بالاخره کمپانی شورولت بعد از تبلیغات زیاد از جدید ترین نسل کوروت یعنی C8 رونمایی کرد. موتور این مدل برای اولین بار در تاریخ کمپانی شورولت در وسط ماشین قرار گرفته و با در اختیار داشتن موتور 8 سیلندر و به کمک جعبه دنده 8 سرعته 2 کلاچه توانایی تولید 490 اسب بخار را دارد. گران ترین مدل کوروت حدود 70 هزار دلار کانادا قیمت گذاری شده است که از ویژگی های آن می توان به هدآپ دیسپلی، دوربین جلو و عقب، هشدار و رادار نقاط کور، تریم های فیبر کربی، گرمکن فرمان، شارژ وایرلس و ... اشاره کرد.

نکات مثبت کوروت : کوروت یک سوپرماشین با قیمت شگفت انگیزه، سواری نرم و راحت در جاده و عملکرد خیره کننده در پیست و کیفیت ساخت بالای کابین

نکات منفی کوروت : صدای اگزوز نه چندا گیرا، سیستم ترمز و هندلینگ به خوبی نسل قبل نیستند.

نتیجه : با عملکرد فوق العاده و قیمت عالی شورولت کوروت C8 بهترین کوروت تولید شده است.

بهترین ماشین اسپرت مقرون به صرفه - Best Affordable Sports Car

مزدا MX-5 میاتا 2020.jpg

مزدا MX-5 میاتا 2020 - Mazda MX-5 Miata

پس از افزایش قیمت میاتا در سال 2019، مزدا امسال نیز قیمت میاتا را بالا برد اما باز هم میاتا بهترین گزینه در میان خودرو های اسپرت مقرون به صرفه است. قیمت پایه این مدل حدود 26 هزار دلار آمریکا معادل 450 میلیون تومان است. این ماشین (در مدل پایه) با بهره گیری از موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری می تواند خود را در مدت زمان 6.3 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

نکات مثبت میاتا : رانندگی لذت بخش، موتور خوش صدا و داشتن مدل بدون سقف

نکات منفی میاتا : رانندگی خشک در مسیر های پر دست انداز، صدای زیاد در کابین و فضای خیلی کم بار

نتیجه : وقتی صحبت از ماشین اسپرت مقرون به صرفه می شود، میاتا پادشاه کوچک جاده هاست.

 بهترین ماشین عضلانی - Best Muscle Car

شورولت کامارو ZL1 2020.jpg

شورولت کامارو ZL1 2020

بر کسی پوشیده نیست کامارو یکی از سلاطین و محبوب ترین ماشین های عضلانی در دنیاست. حال شورولت برای جدیدترین مدل این ماشین یعنی 2020 قابلیت های زیادی در نظر گرفته است که از جمله آن ها می توان به موتور کوروت ZO6، گیربکس 10 دنده، تریم های فیبر کربی، دوربین جلو وعقب، سیستم صوتی پریمیوم Bose و ... اشاره کرد.

نکات مثبت کامارو : بهره گیری از موتور قدرتمند کوروت Z06، عملکردی همانند کوروت و قیمت مناسب

نکات منفی کامارو : شعاع دید بیرونی کم، کیفیت داخلی کامارو با قیمت آن هم

نتیجه : قوی ترین کامارو و ماشین عضلانی حال حاضر

بهترین ماشین لوکس جمع و جور - Best Entry-Luxury Compact

بی ام و M2.jpg

بی ام و M2

به عقیده بسیاری این ماشین بالاتر برداران بزرگتر خود یعنی M3 و M5 و بهترین خودرو M معرفی شده توسط بی ام و - BMW است. M2 با بهره گیری از پیشرانه مدل های M3 و M4 که یک پیشرانه 6 سیلندر خطی دبل توربوشارژ است و داشتن وزن کم نسبتا به آن ها، می تواند در مدت زمان 4 ثانیه خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. 

نکات مثبت M2 : موتور قدرتمند 6 سیلندر توربوشارژ، هندلینگ عالی، جعبه دنده دستی

نکات منفی M2 : کابین جمع و جور، کمک های خشک، مدل M240i برای شهر مناسب تر است.

نتیجه : یکی از بهترین بی ام و - BMW های موجود در بازار.

بهترین ماشین لوکس پایین رده -  Best Entry-Luxury Car

بی ام و سری 3 2020 - BMW Series 3.jpg

بی ام و سری 3 2020 - BMW Series 3

بی ام و سری 3 یکی از محبوب ترین خودرو های این خودروساز مطرح آلمانی است و از این رو به نوعی معیار سنجش کلاس خود است. سری 3 همانند دیگر محصولات بی ام و با انواع مختلف موتور در بازار موجود است که کد های این ماشین از 318i  شروع شده و در قوی ترین مدل به M340i می رسد.

نکات مثبت سری 3 : موتور قدرتمند در تمامی مدل ها، فضای کابین بزرگ و لوکس، آپشن های بسیار به صورت استاندارد و قابل سفارش

نکات منفی سری 3 : یه مقدار بیش از حد اسپورت، طراحی بیرونی محافظه کارانه، نبود گیربکس دستی

نتیجه : سری 3 حالا بزرگتر و لوکس تر از قبل است و یک سدان اسپرت برای عاشقان رانندگی است.

بهترین ماشین اسپرت سدان یا کوپه - Best Sports Sedan or Coupe

مرسدس بنز C63 AMG.jpg

مرسدس بنز C63 AMG

این ماشین به لطف پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو و قدرت 469 اسب بخاری یکی از قوی ترین و سریع ترین ها در کلاس خود است. البته مرسدس بنز به این قدرت بسنده نکرده و نسخه دیگری تحت عنوان C63 S هم برای خریداران تدارک دیده که حدود 503 اسب بخار قدرت تولید می کند. این ماشین در مدت زمان 3.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می رسد. از جمله آپشن های C63 می توان به پکیج دستیار پارک شامل دستیار پارک فعال، دوربین 360 درجه و هشدار ترافیک پشتی، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار و ترمز اتوماتیک در صورت وجود خطر تصادف و ... اشاره کرد.

نکات مثبت C63 : موتور 8 سیلندر فوق العاده، هندلیگ و ترمز عالی و وجود نسخه های روباز، کوپه و سدان

نکات منفی C63 : رانندگی مشکل، اپشن های کمکی راننده به صورت استاندارد بر روی ماشین نیستند و نیاز به پرداخت هزینه دارید، نبود خدمات پس از فروش برنامه ریزی شده.

نتیجه : هنوز هم می توانید در این کلاس یک خودرو 8 سیلندر فوق العاده داشته باشید پس حتما خریدش را در نظر داشته باشید.

بهترین ماشین لوکس کلاس متوسط - Best Mid-Size Luxury Car

مرسدس بنز E53 AMG_0.jpg

مرسدس بنز E53 AMG

زمانی که زیبایی، قدرت و لوکس بودن استاندارد کلاس E شما را اغوا نمی کند، مدل E53 AMG با موتور 6 سیلندر 430 اسب بخاری توئین توربو و سیستم چهارچرخ محرک و همچنین طراحی داخلی و خارجی که دستخوش تغییر توسط AMG شده است، می تواند به راحتی این کار را انجام دهد. E53 در سه مدل سدان، کوپه و مدل روباز قابل تهیه است. از جمله آپشن های این بنز می توان به وجود رینگ های 19 اینچی اسپرت به صورت استاندارد، صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی به صورت استاندارد، سیستم کنترل صوتی، اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی برمستر، شارژر بی سیم موبایل و ... اشاره کرد.

مرسدس بنز E53 AMG - کابین_0.jpg

نکات مثبت E53 : موتور نرم 6 سیلندر خطی، کابین لوکس، هندلینگ عالی

نکات منفی E53 : روح AMG برای یک ماشین شهری، طراحی فضای داخلی ممکن برای بعضی ها زیاده روی تلقی شود، نبود نسخه استیشن واگن

نتیجه : قدرتمند، راحت، همه کاره و لوکس 

بهترین ماشین لوکس فول سایز یا سایز بزرگ - Best Full-Size Luxury Car

مرسدس بنز S کلاس 2020 - Mercedes Benz S Class.jpg

مرسدس بنز S کلاس 2020 - Mercedes Benz S Class

S کلاس سال هاست که معیار سنجش لوکس بودن خودرو هاست. امسال این شرکت 5 مدل از این کلاس را معرفی کرده است که عبارت هستند از S450 (مدل پایه - موتور 6 سیلندر 3 لیتری)، S560 (موتور 8 سیلندر 4 لیتری - 463 اسب بخار)، S560e (موتور 6 سیلندر 3 لیتری به همراه موتور الکتریکی - 469 اسب بخار)، S560 (نسخه کوپه با موتور 8 سیلندر 4 لیتری - 463 اسب بخار) و در نهایت نسخه S560 روباز (نسخه کوپه با موتور 8 سیلندر 4 لیتری - 463 اسب بخار). از جمله آپشن های S کلاس می توان به انتخاب انواع مختلف چوب، چرم و دوخت برای فضای داخلی، ماساژور تمامی صندلی ها، بوی خوش کابین به لطف سیستم تهویه هوای مطبوع، صفحه نمایش 12.3 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، انواع سیستم های ایمنی جهت جلوگیری از تصادف و ... اشاره کرد.

مرسدس بنز S کلاس 2020 - Mercedes Benz S Class - 2.jpg

نکات مثبت S کلاس : بی رقیب بودن در کلاس خود، موتور نرم، متمایز در جاده

نکات منفی S کلاس : حدود قیمت 6 رقمی برای مدل های پایه، در جاده بزرگ به نظر می رسد و صندلی های عقب جمع نمی شوند

نتیجه : در میان سدان های لوکس فول سایز، S کلاس حرف اول را می زند.

بهترین شاسی بلند کوچک جمع و جور - Best Subcompact Luxury SUV

ولوو XC40 2020.jpg

ولوو XC40 2020

این ماشین راحتی، فضای بزرگ و لذت رانندگی در کنار انبوهی امکانات را برای شما به ارمغان می آورد. XC40 (در مدل پایه) با در اختیار داشتن موتور 4 سیلندر 2 لیتری توئین توربو 184 اسب بخار قدرت دارد. از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این ماشین می توان به سیستم ترمز اضطراری، سیستم نگه دارنده خودرو در لاین، صفحه نمایش 9 اینچی لمسی و  ... اشاره کرد.

نکات مثبت XC40 : استایل مدرن و جذاب، طراحی داخلی قابل توجه و انبوه امکانات

نکات منفی XC40 : صدای موتور خشن، مصرف سوخت غیرمعمول، سیستم چند رسانه ایی کند

نتیجه : انتخابی مطمئن

بهترین شاسی بلند های لوکس جمع و جور - Best Compact Luxury SUV

پورشه ماکان استاندارد.jpg

پورشه ماکان استاندارد و توربو 2020 - Porsche Macan

ماکان با طراحی اسپرت و در عین حال لوکس بودن یکی از بهترین کامپکت اس یو وی های بازار است. این ماشین به طور کلی در 4 نسخه معمولی، توربو، نسخه S و GTS قابل سفارش است. با وجود پلتفرم مشترک میان ماکان و آئودی Q5 این دو ماشین بسیار به هم شبیه هستند و علت این اتفاق هم بهره گیری از پلتفرم توسعه یافته توسط کمپانی مادر یعنی فولکس واگن است.

نکات مثبت ماکان : سریع، استایل زیبا، ظاهری با وقار در جاده 

نکات منفی ماکان : کیفیت کم کایبن در نسخه های پایه، صندلی های تنگ ردیف عقب، فضای بار کم

نتیجه : کوچک (و احتملا با قیمت زیاد) ولی در استاندارد عالی پورشه

پورشه ماکان توربو.jpg

از جمله تغییرات نسخه توربو نسبت به پایه می توان به موتور 6 سیلندر 2.9 لیتری مجهز به توربو دوقلو با قدرت 434 اسب بخار، تریم اسپرت، کمک فنر های قابل تنظیم و ... اشاره کرد

نکات مثبت ماکان توربو : کارایی فوق العاده، فضای داخلی مجلل و آپشن های شخصی سازی زیاد

نکات منفی ماکان توربو : فضای کایبن و بار کوچک و قیمت بالا

نتیجه : بهترین شاسی بلند جمع جور پرفورمنس از پورشه

بهترین شاسی بلند لوکس سایز متوسط - Best Mid-Size Luxury SUV

پورشه کاین 2020 - Porsche Cayenne.jpg

پورشه کاین 2020 - Porsche Cayenne

سومین نسل از کاین شباهت های انکار ناپزیری با اولین نسل خود (معرفی شده در سال 2003) دارد. پورشه از زمان معرفی کاین، سعی در عالی کردن این ماشین بدون تغییر فرمول داشته است که در جدیدترین نسل یعنی نسل سوم (معرفی شده در سال 2019)، کاین تبدیل به یکی از زیباترین و بهترین شاسی بلند های بازار شده است. پورشه مدل کاین را در نسخه های پایه (با قیمت حدود 70 هزار دلار)، e-هیبرید (با قیمت حدود 80 هزار دلار) و کاین S (با قیمت حدودی 85 هزار دلار) به بازار عرضه می کند که در نسخه پایه، کاین با بهره گیری از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژ 335 اسب بخار قدرت دارد.

نکات مثبت کاین : برقرای ارتباط مثال زدنی راننده با ماشین، کیفیت استثنایی، ظاهری بی نظیر

نکات منفی کاین : سواری خشک، نبود اپشن های زیاد در نسخه استاندارد، قیمت بالا

نتیجه : یک شاسی بلند پریمیوم پرفورمنس برای رانندگانی که عاشق شاسی بلند هستند

بهترین شاسی بلند لوکس سایز بزرگ یا فول سایز- Best Large Luxury SUV

بی ام و X7 2020.jpg

بی ام و X7 2020

برای اولین بار در سال 2014 ساخت شاسی بلند بزرگ X7 تایید شد و پس از آن در سال 96 تصاویر مفهومی X7 منتشر شد و در نهایت بی ام و در پاییز سال 97 X7 را معرفی کرد. این ماشین به طور کلی ترکیب لوکس بودن سری 7 سدان و قابلیت های X5 است. فضای بزرگ، سه ردیف صندلی (آپشنال)، امکانات رفاهی فوق العاده، دو صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی، سیستم idrive، سیستم تهویه‌ی مطبوع چهارگانه، موتور 6 سیلندر (مدل پایه xDrive40i) و 8 سیلندر (مدل xDrive50i و M50i )، گیربکس 8 دنده اتوماتیک (به صورت استاندارد روی تمامی مدل ها)، سیستم چهار چرخ محرک و ... از جمله امکانات بزرگترین ماشین این شرکت باواریایی هستند.

نکات مثبت X7 : پیشرانه نرم و قوی، کابین بی نهایت بی صدا، صندلی های فوق راحت و نرم

نکات منفی X7 : کشش بیش از حد در پیچ ها، فضای کمتر داخل نسبت به رقبا و سرعت پایین صندلی های برقی عقب

نتیجه : X7 انتظارات برای لوکس بودن در این قیمت را به راحتی برآورده می کند و یکی از بهترین ها در کلاس خود است.

بهترین ماشین لوکس برقی - Best Luxury Electric Vehicle

تسلا مدل S 2020.jpg

تسلا مدل S 2020

یکی از پرچمداران صنعت خودرو های برقی بدون شک تسلا است. این شرکت در طی سال های اخیر تغییرات زیادی در خودرو های تولیدی خود داده و توانسته است قشر بزرگی از خریداران را به سمت خود جذب کند. یکی از محبوب ترین مدل های تسلا مدل S است. این ماشین در نسخه Performance می تواند در مدت زمان باورنکردنی 2.4 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد.

از جمله امکانات این تسلا می توان به سیستم خودکار ترمز اضطراری، اتوپایلت یا رانندگی خودکار، سیستم هشدار و نگه داشتن خودرو در لاین، برد حرکتی 600 کیلومتری در نسخه Long Range و ... اشاره کرد.

نکات مثبت مدل S : برد حرکتی فوق العاده، سرعت نفس گیر،

نکات منفی مدل S : نبود زنجیره نمایندگی، خدمات پس از فروش محدود، وجود رقبای جدید

نتیجه : یکی از بهترین ها در بازار خودرو های لوکس برقی

بهترین استیشن واگن لوکس - Best Luxury Station Wagon

مرسدس بنز E-class Wagon 2020.jpg

مرسدس بنز E-class Wagon 2020

نکات مثبت E Wagon : فضای کابین لوکس، سواری لذت بخش و فضای بسیار زیاد بار

نکات منفی E Wagon : بسیاری از امکانات هزینه بردار هستند، ارتفاع صندلی ها بلند نیست

نتیجه : تصور خودرویی با امکانات زیاد و به لوکسی، با وقاری و جاداری E-Class واقعا سخت است.

بهترین ماشین سدان لوکس بالارده - Best Premium Sports Sedan

بی ام و M5 .jpg

بی ام و M5 

اگر به دنبال یک سدان خانوداگی لوکس و پر قدرت هستید، M5 یکی از گزینه های شماست. این ماشین با پیشرانه 4.4 لیتری 8 سیلندری توان تولید 617 اسب بخار را دارد. از جمله امکانات M5 می توان به سیستم چهار چرخ محرک به همراه سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب، گرمکن و سردکن صندلی و فرمان (فقط گرم کن)، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی Harman/Kardon با 16 اسپیکر و قدرت 600 وات (به صورت استاندارد) و سیستم صوتی Bowers & Wilkins با 16 اسپیکر و قدرت 1400 وات (به صورت آپشن)، شارژر بی سیم موبایل، اپل کارپلی، سیستم خودکار ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیق پذیر و ... اشاره کرد.

نکات مثبت M5 : سریع و فرز، سیستم چهارچرخ محرک و کابین لوکس

نکات منفی M5 : بعضی واکنش های روباتی، عدم دسترسی راحت به حالت های رانندگی، به اندازه کافی برون گرا نیست.

نتیجه : M5 شاید بهترین سدان اسپرت نباشد اما قدرت آن قطعا نقطه قوت آن است.

بهترین ماشین اسپرت بالارده - Best Premium Sports Car

پورشه 911 کررا 2020 - Porsche 911 Carrera.jpg

پورشه 911 کررا 2020 - Porsche 911 Carrera

نخستین نسل از مدل با اصالت 911 در سال 1963 معرفی شد و تا امروز پورشه 8 نسل را از این مدل معرفی کرده است. در جدید ترین نسل 911، پورشه تغییرات زیادی را در بخش های مختف همانند بخش عقب و کابین انجام داده است. نسخه های کررا پایه از یک پیشرانه 6 سیلندر تخت مجهز به توربوشارژ دوقلو به همراه گیربکس فوق العاده 8 سرعته ی دوکلاچه معروف پورشه (PDK) بهره می برند. از جمله آپشن های 911 می توان به صفحه نمایش 10.9 اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی، کمک فنر های تطبیقی با حالت های مختلف، کروز کنترل، سیستم مدیریت پایداری پورشه - PSM، سنسور های کمکی پارک و ... اشاره کرد.

نکات مثبت 911 : یک ماشین تمام عیار برای تمام فصول، لذت رانندگی و پشرانه فوق العاده

نکات منفی 911 : آمپر های خودرو بدون نظم خاصی کنار هم چیده شده اند، قیمت بالا برای بسیاری از علاقه مندان به ماشین.

نتیجه : یکی از جذاب ترین و بهترین ماشین های اسپرت ساخته شده اکنون بهتر شده است.

 

ترجمه از تیم دنده معکوس

عکس از وب سایت netcarshow

منبع وب سایت caranddriver

دیدگاه‌ها

ممنون از سایت خوبتون

افزودن دیدگاه جدید