مشخصات فنی و امکانات جک S5 - اطلاعات جامع

مشخصات فنی و امکانات جک S5 - اطلاعات جامع
جک S5 یکی از محبوب ترین و همچنین موفق ترین خودرو های تولیدی شرکت کرمان موتور در ایران است و این مطلب قصد داریم به مشخصات فنی، طراحی کلی و امکانات جذاب این کراس اورر سر بزنیم.

امروزه خودرو های کراس اوور محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند که از جمله دلایل آن می توان به فضای به نسبت بزرگ داخلی، ارتفاع بلند تر به نسبت سدان ها و هاچبک های بازار و همچنین قیمت کمتر آن ها به نسبت SUV های بالا رده است و به همین جهت اقشار مختلف جامعه به سمت این خودرو ها روی آورده اند.

از جمله مدل های کراس اوور موجود در ایران می توان به پژو 2008، تیگو 5، جک S5، جک S3، تویوتا RAV4، کیا اسپورتیج،  لیفان X50،  هایما S7 و ...

مسئولیت واردات و مونتاژ کلیه خودرو های جک موجود در بازار بر عهده شرکت کرمان موتور است و S5 از همان ابتدا یکی از پرطرفدار ترین خودرو های این شرکت بود و جدی ترین رقیب آن تیگو 5 است.

طراحی S5

این خودرو در مقایسه با استاندارد های روز طراحی کاملا قدیمی و ساده دارد اما ظاهر ساده آن جذاب تر از رقیب های هم قیمت خود همانند تیگو 5 است. اگر کمی با دقت به طراحی S5 نگاه کنید متوجه طراحی الهام گرفته از هیوندای توسان 2013 و یا آئودی Q5 خواهید شد که شاید درصد زیادی از موفقیت فروش آن مدیون این طراحی ساده است.

مشخصات فنی جک S5.jpg

در نمونه فیس لیفت شده S5 طراحی بخش جلو دارای تغییرات زیادی شده و حالا شاهد چراغ های بزرگ و یکدست هستیم که در کنار ها به برجستگی های گلگیر می رسند که به نوعی ظاهر عضلانی به خودرو داده. در بخش عقب نیز زبان طراحی آئودی و هیوندای کامل مشخص است. از شلوغ کاری کاملا پرهیز شده و ایده در راستا بودن چراغ ها و درب صندوق کاملا به ماشین ظاهر زیبا بخشیده. اگزوز های S5 هم به فرم نسبتا اسپرت از سپر نمایان هستند.

داخل کابین خودرو مثل تمام خودرو های چینی پر آپشن های متعدد است. البته طراحی داخلی این خودرو امروزه حرفی برای گفتن ندارد و خیلی زود از مد افتاده و در مقابل رقیب های جدید ترش کاملا عقب تر است. از جمله نکاتی که به محض سوار شدن به این خودرو متوجه می شوید محل قرار گیری دکمه فلاشر و همچنین نمایشگر بزرگ لمسی آن است. پشت آمپر آن به رنگ آبی و ترکیب همیشگی یک نمایشگر دیجیتال با ترکیب آمپر های سرعت و دور موتور است.

مشخصات فنی جک S5 - 4.jpg

آپشن های S5

این خودرو مجهز به رینگ های 18 اینچی، سنسور جلو (پارک)، سنسور عقب (پارک)، سنسور باران، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل (ABS)، ترمز دستی برقی (ترمز پارک برقی) که امروز دیگر در تمامی خودرو های بالا رده منسوخ شده، دی‌لایت، دوربین عقب، سیستم صوتی مجهز به 6 اسپیکر و مانیتور، مجموع 4 ایربگ، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ ای (Start Stop)، مموری صندلی راننده، گرمکن صندلی های جلو، خروجی 12 ولت، آینه های تاشو برقی، سانروف، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل پایداری، کروز کنترل

از جمله مزایای این خودرو نیز می توان به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه C NCAP یاد کرد.

پیشرانه و مشخصات فنی S5 

پیشرانه این خودرو بر خلاف عده ایی که عقیده دارند ساخت میتسوبیشی بوده، ساخت خود کمپانی جک است و در کارخانه یانگهوای تولید می‌ شود. موتور S5 همواره با یک مشخصات ثابت تولید نشده و تا قبل از فیس لیف شدن مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژ بود که توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور را داشت اما پس از فیس لیفت موتور آن دچار تغییر شد و حجم آن از 2 لیتر به 1.5 لیتر کاهش پیدا کرد اما قدرت آن چندان تغییر نداشت.

بیشتر بخوانید : مشاهده بهترین تعمیرگاه جک در تهران

گیربکس این مدل در هر دو نسخه یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه است که نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. البته ناگفته نماند در سال های اولیه تولید یک نسخه 6 سرعته دستی نیز به بازار عرضه شد که امکانات کمتری به نسبت نسخه اتومات داشت. یکی از نکات ضعف این ماشین همواره بنزین مورد استفاده آن بوده و به نوعی با توجه به توربو بودن آن بسیار وابسته به بنزین با کیفیت است.

در مقاله های بعدی درباره مشکلات و معایب این خودرو بیشتر می نویسیم اما این مورد را در نظر داشته باشید گیربکس دو کلاچه S5 در رانندگی های بین شهری بسیار مناسب بوده ولی در موارد شهری داغ می کند و باید توجه ویژه ایی به آن داشت و 

مشخصات فنی جک S5 - 2.jpg

بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید