مشاهده کنید، جدید ترین نسل تویوتا پرادو

مشاهده کنید، جدید ترین نسل تویوتا پرادو
تویوتا پرادو نسخه جدید با موتور چهار سیلندر هیبریدی توربوشارژ عرضه شده و با قیمت تقریبی ۵۵ هزار دلار رقابت خود را با فورد برانکو - Ford Branco و لندروور دیفندر - Defender آغاز می‌ کند.

تویوتا سرانجام پس از سال‌ ها انتظار نسل جدید لندکروزر پرادو را به بازار جهانی معرفی کرد تا جایگزینی برای سری 200 باشد. این خودرو با کد J250 روی پلتفرم TNGA-F مشترک با لکسوس GX و لندکروزر 300 ساخته شده است. پرادوی جدید در ظاهر اشتراک های زیادی با GX دارد که بارزترین آن‌ها خط پنجره‌ ها است ولی شباهت بین این دو خودرو چندان آشکار نیست و تویوتا، پرادو را خشن‌ تر از لکسوس طراحی کرده.

مشاهده کنید، جدید ترین نسل تویوتا پرادو - 1.jpg

پرادو در قسمت جلو با دو طراحی مختلف عرضه می‌ شود. تیپ پایه با نام 1958 و تیپ پرچم‌ دار فرست ادیشن از چراغ‌های جلوی دایره‌ای استفاده می‌ کنند درحالی‌ که تیپ میانی چراغ‌ های مستطیلی دارد. در نسخه اول همچنین شاهد سپر پلاستیکی مشکی هستیم.

در عقب، چراغ‌ های مربعی ساده‌ ای در گوشه‌ های گلگیر جای گرفته‌ اند و چرخ زاپاس برخلاف نسل قبلی زیر سپر نصب شده است. به‌ طورکلی، تویوتا برای این شاسی‌ بلند جدید طراحی کاملاً رترو را در نظر گرفته که به نسل‌ های قدیمی لندکروزر اشاره دارد. برخلاف ظاهر خشن و آفرودی اما پرادو به‌صورت استاندارد در تمام تیپ‌ها با لاستیک‌های چهارفصل ارائه می‌شود.

نمای عقب تویوتا پرادو نسل جدید.jpg

برخلاف لکسوس GX و لندکروزر 300 که با پیشرانهٔ 3 هزار و پانصد سی سی V6 ارائه می‌شوند، تویوتا پرادو را برای بازار آمریکایی با موتور دو هزار و چهارصد سی سی چهار سیلندر توربوی هیبریدی تجهیز کرده است. این پیشرانه به لطف یک موتور الکتریکی حدودا 50 اسب بخاری که در گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده است، مجموعاً 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید می‌ کند.

این خودرو همچنین به صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک با گیربکس کمکی دو سرعته، دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود و قفل دیفرانسیل عقب مجهز است.

بیشتر بخوانید : برای مشاهده لیست تعمیرگاه پرادو از بخش منو سایت وارد قسمت تعمیرگاه های خودرو های ژاپنی شوید.

نسخه 1958 از تویوتا پرادو J250 با امکانات راحتی مانند گرم کن صندلی‌های جلو، گرم کن فرمان و سیستم مولتی مدیا ۸ اینچی تجهیز شده است. در حالی که دو تریم گران‌ تر، علاوه بر داشتن تمامی امکانات نسخه 1958، از سردکن صندلی‌ ها بهره می‌ برند و سیستم مولتی مدیای آن‌ها نیز به 12.3 اینچ ارتقا یافته است. در زمینه امکانات ایمنی، هر سه تریم به طور یکسانی مجهز هستند و شامل قابلیت‌ هایی چون کروز کنترل تطبیقی، رادار حفظ خط، سیستم ترمز اضطراری، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور و سایر تکنولوژی‌ های پیشرفته ایمنی می‌ شوند.

نمای داخلی تویوتا پرادو نسل جدید.jpg

Toyota هنوز قیمت دقیق نسل جدید لندکروزر پرادو - Prado را اعلام نکرده ، اما اشاره کرده که قیمت پایه آن حدود ۵۵ هزار دلار خواهد بود. این قیمت‌ گذاری پرادو را به یک رقیب جدی برای لندروور دیفندر و فورد برانکو در بازار آمریکا تبدیل می‌ کند. انتظار می‌ رود که این خودرو تا پایان سال جاری در آمریکای شمالی به بازار عرضه شود.

مشاهده کنید، جدید ترین نسل تویوتا پرادو - 2.jpg

بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید