پارس خودرو P90، مهمان جدید جاده های ایران

پارس خودرو P90، مهمان جدید جاده های ایران
شرکت پارس خودرو به همراه گروه سایپا به تازگی کاتالوگ محصول P90 را که فیس لیفت ایرانی تندر90 است منتشر کردند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

پارس خودرو قصد دارد نسخه فیس لیفت شده‌ای از تندر ایرانی - ال 90 را با بهبود های ظاهری و فنی، بدون همکاری شرکت رنو - Renault فرانسه و تحت برند خود، در نیمه اول سال به بازار معرفی کند.

به گزارش وبسایت پدال، خودروی P90 از پارس خودرو ابتدا قرار بود تحت عنوان کادیلا به فروش برسد، اما بر اساس تازه‌ ترین تغییرات، این مدل تحت نام پلتفرم خود به بازار عرضه خواهد شد. این نامگذاری با "P" به عنوان نماینده پارس خودرو و عدد "۹۰" که اشاره به کد فنی پلتفرم L90 دارد، انتخاب شده است.

دیگر همکاری‌ ها با رنو برای این مدل پایان یافته و تکنولوژی مربوط به این ساختار اکنون در اختیار شرکت پارس خودرو است. بر اساس خبرهایی که از گروه خودروسازی سایپا منتشر شده، قرار است عمر P90 با ظاهر فعلی کوتاه باشد و به زودی طراحی یک مدل کاملاً جدید با ظاهری متفاوت از نمونه اصلی فرانسوی - رومانیایی آغاز شود.

گروه خودروسازی سایپا - Saipa و پارس خودرو - Pars Khodro اظهار داشته‌ اند که کیفیت خودروی P90 نه تنها در مقایسه با تندر 90 کمتر نشده، بلکه در برخی جنبه‌ ها حتی بهبود یافته است. آنها تاکید کردند که این مدل جدید استاندارد های بیشتری را نسبت به نسخه‌ های قبلی خود برآورده می‌ کند. تأمین قطعات P90 توسط شبکه‌ ای از زنجیره تأمین مستقل صورت می‌گیرد که قبل تر نیز مسئول تولید قطعات تندر بوده‌ اند. بر اساس گفته‌ های مهندس های شرکت مگاموتور، موتور ME16 که نسخه ارتقا یافته TU5 است، در خطوط تولید استاندارد رنو مونتاژ شده و دارای کیفیتی بالاتر از نمونه‌های مشابه تولیدی ایران خودرو است.

مشخصات P90

پارس خودرو P90، مهمان جدید جاده های ایران - 4.jpg

این مدل از پارس خودرو به پیشرانه جدید ME16 مجهز شده که دارای حجم 1.6 لیتری، 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتون متر است. این قدرت به وسیله یک جعبه‌ دنده دستی پنج سرعته بهینه‌ سازی شده (مدل 5F18) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. موتور ME16 که یک پیشرانه 16 سوپاپ است، بر اساس موتور TU5 طراحی شده و از نقشه‌ های فنی سیتروئن بهره می‌برد.

همچنین گیربکس دستی در مدل P90 یک نمونه بهینه‌ سازی شده از گیربکس‌ های مورد استفاده در خودروهای قبلی سایپا مثل شاهین و برلیانس H330 است، که دارای فواصل کمتر بین تعویض‌های دنده و صدای پایین تری است.

پارس خودرو P90، مهمان جدید جاده 3.jpg

فضای داخلی و امکانات

کابین P90 پارس خودرو طراحی‌ ای دارد که به طور قابل توجهی از تندر پلاس (تعمیرگاه ال 90) و رنو ساندرو الهام گرفته شده، اما با این حال، تغییرات خاصی در برخی جزئیات دیده می‌ شود. این مدل در نسخه دستی به امکانات تازه‌ای مجهز شده که شامل فرمان D کات، کنترل‌ های صوتی روی فرمان، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم تهویه هوای نیمه‌ اتوماتیک، شیشه‌ های دودی عقب، طراحی داخلی دو رنگ، سنسور و دوربین دید عقب، سنسورهای نور و باران و یک سیستم مالتی مدیا ۷ اینچی.

پارس خودرو P90، مهمان جدید جاده های ایران.jpg

بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید