تویوتا کرولا کراس 2024 - جدید ترین محصول وارداتی سامانه

تویوتا کرولا کراس 2024 - جدید ترین محصول وارداتی سامانه
تویوتا کرولا کراس با مدل 2024 به عنوان یکی از جدید ترین خودرو های سامانه معرفی شد و می تواند در کنار خودرو هایی همچون لوین و کرولا سدان بازار فروش خوبی را تجربه کند.

کرولا کراس هیبرید 2024 شاید به اندازه دیگر خودرو های بازار با این قیمت هیجان‌انگیز نباشد، اما کاربردی است.

تویوتا برای این مدل از ترکیب چند موتور الکتریکی با یک موتور بنزینی 4 سیلندر 2.0 لیتری استفاده کرده و به نظر راهی پیچیده برای به حرکت درآوردن یک کراس‌ اور کوچک است، اما تویوتا این کار را با بازدهی فوق‌العاده سوخت و شتاب حرکتی کاملا قابل احترام انجام می‌ دهد.

این خودرو در بدنه یک کراس‌ اور کامپکت عرضه می‌ شود که موقعیت نشستن نسبتاً بلند را با تطبیق پذیری یک هاچ‌بک و سیستم تمام چرخ محرک ترکیب می‌ کند درست همانند رقیب های خود مثل پژو 2008 و رنو کپچر.

نمای عقب کرولا هیبرید کراس - 2.jpg

تویوتا مصرف سوخت ترکیبی 4.56 لیتر در هر 100 کیلومتر را برای کرولا کراس هیبرید تبلیغ می‌ کند و باعث می‌ شود این شاسی‌ بلند کوچک به یکی از کم‌ مصرف‌ ترین کراس‌ اورهای موجود در بازار امروز تبدیل شود.

تمامی مدل های کرولا هیبرید به سیستم چهارچرخ محرک مجهز هستند و نسخه هیبرید حدود 2.7 ثانیه در تست شتاب 0 تا 96 کیلومتر در ساعت سریعتر است. از جمله رقیب های اصلی این تویوتا هم می توان به کیا نیرو هیبرید - Kia Niro Hybrid و هوندا HR-V اشاره کرد که البته هیچ کدام از این مدل ها فعلا در ایران وجود ندارند.

بررسی فنی

تجربه رانندگی با کرولا کراس هیبریدی را می توان تنها با یک کلمه تعریف کرد: راحت و آسان. این خودرو برای رسیدن از سرعت صفر به 96 کیلومتر بر ساعت به 7.9 ثانیه زمان نیاز دارد که آن را به طور قابل توجهی سریعتر از نسخه استاندارد بنزینی آن می کند (که برای انجام همین کار 9.6 نیاز است).

موتور تویوتا کرولا کراس هیبرید.jpg

انتقال قدرت سریع و روان است و به نظر می رسد موتور الکتریکی به نسخه هیبریدی، هنگام شروع حرکت از حالت سکون، شتاب کاملا خوبی می دهد. در رانندگی های روزانه، کار با کرولا کراس هیبریدی کاملاً ساده است و تا حد خیلی زیادی شما را اذیت نمی کند.

راحتی

این هیبریدی جذاب راحتی مناسبی را برای رانندگی های روزانه فراهم می کند. کرولا کراس به راحتی بیشتر دست اندازهای جاده را جذب می کند و ممکن است گاهی اوقات در صورتی که جاده ناهمواری های مداوم داشته باشد، کمی بیش از حد نرمال، شناور به نظر برسد. صندلی های جلو دارای بالشتک مناسبی هستند اما برای رانندگان قد بلند از نظر پشتی ران کمی  کوتاه هستند.

در سرعت های بالا صدای قابل توجهی از جاده وارد کابین شده و همچنین، صدای موتور و لرزش آن را متوجه خواهید شد، که در حالت رانندگی در کفی ملایم است اما در هنگام شتاب گیری یا بالا رفتن از تپه بسیار آزاردهنده است. 

وجود دریچه های هوا برای صندلی های عقب نیز مزیت خوبی برای این خودرو محسوب می شود.

نمای بیرون تویوتا کرولا هیبرید.jpg

فضای داخلی 

این خودرو در تقریبا همه مکان های کابین به غیر از فضای پای سرنشینان عقب جدادار است که کاملا جای تعجب دارد و جزو کم فضا ترین ها در کلاس خود است.

ورود و خروج از کابین به راحتی انجام می‌ شود و چیدمان داخلی کاربردی و ساده است. استفاده از صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی سیستم سرگرمی آسان است.

مصرف سوخت

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) اعلام کرده است که کرولا کراس هیبریدی 2024 باید در رانندگی ترکیبی 42 مایل بر گالن یا 4.56 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت داشته باشد. طبق تست های انجام شده توسط وب سایت edmunds.com این خودرو حتی از تست های اعلامی نیز عملکرد بهتری داشته.

آپشن ها

تویوتا کرولا کراس هیبرید همانند یکسری از خودرو های دیگر وارادتی بدون آپشن نیست و از مهمترین آپشن های آن می توان به 7 ایربگ، ترمز پارک برقی، سیستم پایش فشار تایر ها، کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی، سانروف، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ایی، اپل کارپلی، اندروید اتو و... اشاره کرد.

فضای داخلی تویوتا کرولا کراس هیبرید.jpg

قیمت

با توجه به ورود این تویوتا از چین، قیمت اعلامی آن در انجا حدود 18 هزار دلار است و طبق  شنیده ها ممکن است با قیمت حدودی 2 تا 2 و 200 در سامانه آماده سفارش شود.

نمای عقب کرولا هیبرید کراس.jpg

اگر شما به دنبال یک تعمیرگاه خوب تویوتا کرولا در تهران می گردید پیشنهاد می شود لیست تعمیرگاه های این صفحه را مشاهده کنید.

نمای عقب کرولا هیبرید کراس - 2_0.jpg

 

 
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید