در نهایت: هیوندای تولید انبوه N Vision 74 را تایید کرد

در نهایت: هیوندای تولید انبوه N Vision 74 را تایید کرد
این خودروساز کره‌ ای قصد دارد تا پایان دهه 20 میلادی، 21 مدل خودروی برقی را روانه بازار کند. یکی از این مدل ها، یک سوپر کار با طراحی خاص خواهد بود.

پس از سال‌ ها گمانه‌ زنی و شایعه، هیوندای سرانجام برنامه‌ های خود را برای تولید انبوه کانسپت بسیار محبوب N Vision 74 خود تأیید کرد.

هیوندای این خبر را در یک اسلاید در ارائه سالانه مدیرعامل و سرمایه‌ گذاران شرکت مخفی کرد و N Vision 74 را به عنوان یکی از "EV های با راندمان بالا" آینده خود ذکر کرد.

هنوز هیچ اخباری درباره پیشرانه و مشخصات فنی خودروی تولیدی N Vision 74 منتشر نشده است، بدان معنا که نمی‌ توان با اطمینان گفت که هیوندای از پیشرانه سوخت هیدروژنی 671 اسب بخاری نسخه مفهومی را نگه خواهد داشت یا از یک پیشرانه تمام برقی استفاده  خواهد کرد. با توجه به محدودیت استفاده از انرژی هیدروژن در مقیاس وسیع، به احتمال زیاد هیوندای در این مدل از پیشرانه تمام برقی استفاده خواهد کرد.

در ماه دسامبر، شنیده شد که هیوندای قصد دارد خودروی مفهومی N Vision 74 را در تعداد بسیار محدودی یعنی 100 دستگاه روی خط تولید ببرد که 70 دستگاه برای استفاده جاده‌ ای و 30 دستگاه برای مسابقات خواهد بود. اگر این برنامه‌ ها به واقعیت تبدیل شود، هیوندای ممکن است بدون فشار زیادی از سوی بازار، بتواند از سلول سوخت هیدروژنی در این خودرو استفاده نکند.

همان گزارش ادعا کرد که N Vision 74 تولیدی، با استفاده از پیشرانه دو موتور برقی و سوخت هیدروژنی، توانی برابر با 800 اسب بخار تولید خواهد کرد. با این وجود، گزارش دیگری از بلاگ The Korean Car  این توان را نزدیک به 775 اسب بخار اعلام کرده است. در هر صورت، این خودرو عملکرد بسیار سریعی خواهد داشت.

در نهایت هیوندای تولید انبوه N Vision 74 را تایید کرد - 2.jpg

هنوز تاریخ دقیقی از جانب هیوندای برای تولید خودروی N Vision 74 اعلام نشده، اما گفته شده که این هیوندای تا انتهای دهه فعلی به بازار عرضه خواهد شد. طبق گزارش The Korean Car Blog، تولید این خودرو ممکن است در سال 2026 شروع شود و در حال حاضر تحقیق و توسعه آن در مرکز توسعه نامیانگ هیوندای در حال انجام است. انتظار می‌ رود که در آینده نزدیک، نمونه‌ های اولیه استتار شده این خودرو در جاده‌ ها مشاهده شوند.

منبع موتور1
 

 
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید