مرسدس AMG PureSpeed جدید برای تست های نهایی به خیابان ها آمد

مرسدس AMG PureSpeed جدید برای تست ‌های نهایی به خیابان ها آمد
مرسدس بنز AMG PureSpeed که بر اساس اتاق SL ساخته شده، حتی شیشه جلو هم ندارد.

کلمه  "Mythos" را به خاطر داشته باشید که نشان دهنده یک سری جدید از خودرو های فوق‌العاده خاص مرسدس است. اولین مدل از این سری، یک AMG SL است که سقف آن کاملا برداشته شده است. در این فرآیند، ستون‌ های A و شیشه جلو نیز حذف شده‌ اند که به Sport Leicht به مخفف (SL) ظاهری خاص داده است. پس از رونمایی جهانی در موناکو در ماه مه ،PureSpeed  به خیابان‌ ها آمد.

مرسدس AMG PureSpeed جدید برای تست ‌های نهایی به خیابان ها آمد - 2.jpg

این تصاویر جدید نشان دهنده این است که AMG PureSpeed  در حال انجام تست ‌های نهایی در جاده‌ های عمومی است. برنامه تست شامل بیش از 1864 مایل یا حدود 3000 کیلومتر می ‌شود که به نظر زیاد نمی‌ آید. از طرف دیگر، این یک خودرو کاملا جدید نیست بلکه یک SL اصلاح شده است. تست‌ های رانندگی اکنون در جاده‌ های مختلف شمال ایتالیا در حال انجام است و پس از آن، نمونه‌ های اولیه در مسیر افسانه ‌ای ناردو، متعلق به تیم مهندسی پورشه یک شرکت تابعه متعلق به Weissach، که پورشه 911 را تولید کرده است، ارزیابی خواهند شد. 

به عنوان کسی که لذت آشنایی با SLR Stirling Moss را داشته است، به نظر نمی‌ رسد که AMG PureSpeed در همان سطح هیجان باشد. این خودرو گرچه ظاهری متفاوت از 99 درصد خودرو های دیگر دارد، اما فرمول آن از زمان عرضه SLR بدون سقف در سال 2009 توسط برندهای دیگر استفاده شده است. نمونه ‌هایی از این فرمول شامل McLaren Elva، Lamborghini SC20، Ferrari Monza SP1/SP2 و Aston Martin V12 Speedster هستند.

مشاهده بهترین تعمیرگاه های مرسدس بنز در ایران

مرسدس تصمیم گرفت تا نمونه ‌های اولیه را استتار کند، اما با این وجود به نظر می‌ رسد که این خودرو ها تقریباً مشابه با خودرویی هستند که چند ماه پیش رونمایی شدند. یکی از ویژگی های قابل توجه این خودرو که همچنان وجود دارد، هاله الهام گرفته از فرمول 1، متشکل از یک نوار خمیده بهینه‌ سازی شده برای آیرودینامیک، که به بدنه متصل است. همچنین این خودرو همراه با دو کلاه ایمنی ارائه خواهد شد.

ممکن است این خودرو همان جذابیت SLR Stirling Moss را نداشته باشد، اما مطمئناً توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهد کرد. اگر صاحبان آنها این SL ها را برانند به جای اینکه آنها را در گاراژ نگهداری کنند.به راحتی می توان تصور کرد که چند نمونه از این خودرو ها در دهه های بعد با قیمت ‌های دیوانه‌ واری و مسافت پیموده شده کم در حراجی فروخته شوند.

اما PureSpeed به اندازه SLR Stirling Moss که تنها 75 دستگاه از آن تاکنون ساخته شده است انحصاری نخواهد بود. مرسدس AMG  قصد دارد 250 دستگاه از مدل Mythos افتتاحیه خود را تولید کند و آنها را به "علاقه‌ مندان و کلکسیونر ها" بفروشد.

مرسدس AMG PureSpeed جدید برای تست ‌های نهایی به خیابان ها آمد  - 3.jpg

منبع
 

 
بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه جدید